Με το τρένο αυτό η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων θα κοστίζει φθηνότερα και θα είναι ταχύτερη απ' ότι η μεταφορά τους διά θαλάσσης. Ένα τέτοιο σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να μεταφέρει το 3% του παγκόσμιου όγκου φορτίων και να αποφέρει ετησίως 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Levinthal, ο αναπληρωτής ομοσπονδιακός εκπρόσωπος της Ρωσικής Άπω Ανατολής, ήταν ανάμεσα στους αξιωματούχους του Κρεμλίνου που έφτασαν στο Γιακούτσκ για να συμμετάσχουν σε μια τριήμερη διάσκεψη για την ανάπτυξη των υποδομών στη Βορειοανατολική Ρωσία, στην οποία πήραν μέρος εκατοντάδες αντιπρόσωποι από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Βρετανία.
Μια μήκους 800 χλμ. επέκταση του Υπερσιβηρικού ως το Γιακούτσκ κατασκευάζεται με προϋπολογισμό ένα δισεκατομμύριο ευρώ και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 - αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής του Κρεμλίνου που, μέχρι το 2013, θα ωθήσει τις σιδηροδρομικές γραμμές άλλα 3.800 χιλιόμετρα, ως το βορειοανατολικό άκρο της Σιβηρίας. Θα ενώσει αυτό το πλούσιο σε μεταλλεύματα έδαφος με σημαντικές οδούς μεταφοράς φορτίων στη Ρωσία και την Κίνα. Έτσι θα καταστεί εφικτή η κατασκευή της σήραγγας, ένα πρόγραμμα που θα διαρκέσει 15 χρόνια και θα κοστίσει περίπου το ένα δέκατο της κοινής επένδυσης για τις επεκτάσεις των ρωσικών, αμερικανικών και καναδικών σιδηροδρόμων.
Ο Ρώσος πρωθυπουργός Putin δεν κρύβει την πρόθεσή του να προωθήσει τις ρωσικές διεκδικήσεις στα μεγάλα ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα ορυκτών καυσίμων και μεταλλευμάτων της Αρκτικής, να βελτιώσει το εμπόριο με την Κίνα και να ασφαλίσει τα σύνορα της χώρας του στην Άπω Ανατολή. Ο Putin έχει βάλει ως εθνική προτεραιότητα την κατασκευή δρόμων και σιδηροδρομικών γραμμών και την αποκατάσταση των πληθυσμών πόλεων που έχουν πληγεί από δύο δεκαετίες παραμέλησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου