Η μελέτη της γλώσσας της φυλής Amondawa δείχνει ότι ο χρόνος δεν υπάρχει ως ξεχωριστή έννοια στην γλώσσα τους. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πορτσμουθ και το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο της Ροντόνια στη Βραζιλία, που αναλύουν το πως η έννοια του χρόνου εμφανίζεται στην γλώσσα της φυλής, ισχυρίζονται ότι...
...«δεν σημαίνει ότι είναι άνθρωποι εκτός χρόνου. Οι άνθρωποι της φυλής μπορούν να μιλήσουν για γεγονότα και τη σειρά των γεγονότων όπως οι υπόλοιποι άνθρωποι».
Η γλώσσα της φυλής Amondawa δεν έχει καμία λέξη για το «χρόνο», άλλα και χρονικές περιόδους όπως «μήνας» και «έτος». Επιπλέον, οι ιθαγενείς της φυλής δεν έχουν καμία αναφορά στις ηλικίες τους αλλά ονομάζονται διαφορετικά σε κάθε διαφορετική φάση της ζωής τους ή σε κάθε διαφορετική θέση που επιτυγχάνουν εντός της κοινότητας τους.
Το πιο εκπληκτικό που ισχυρίζονται οι ερευνητές είναι ότι δεν έχουν ιδέα περί έννοιας κίνησης στο χώρο και το χρόνο. Αλλά όταν οι ιθαγενείς επιδίδονται σε εκμάθηση άλλων γλωσσών, όπως τα Πορτογαλικά, τις υιοθετούν και τις χρησιμοποιούν χωρίς πρόβλημα.
Οι ερευνητές θεωρούν ότι η έλλειψη της έννοιας του χρόνου συνδέεται με την ανυπαρξία της τεχνολογίας το χρόνου δηλαδή ημερολογίων, ρολογιών κλπ. Ακόμα και το σύστημα αρίθμησης τους είναι μη λεπτομερές και περιορισμένο.
Αντίθετοι με την θεωρία είναι κάποιοι γλωσσολόγοι, όπως ο Pierre Pica Εθνικό Γαλλίας Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS), ο οποίος θεωρεί ότι « το να συνδέεις την έννοια της ώρας της διάθεσης και του χώρου είναι ατελέσφορο σύμφωνα με την γλωσσική πολυμορφία». Με απλά λόγια, μικρές κοινωνίες όπως η φυλή Amondawa μπορεί να αντιληφθούν το χρόνο και το χώρο, αλλά η γλώσσα τους μπορεί να μην το αντανακλά αυτό.
Και οι δυο πλευρές συμφωνούν ότι η περαιτέρω μελέτη της γλώσσας της φυλής Amondawa θα ρίξει φως στην υπόθεση, πριν η φυλή έρθει σε επαφή με τα συστήματα μέτρησης του χρόνου. Οι Amondawa ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με τον έξω κόσμο το 1986.
...«δεν σημαίνει ότι είναι άνθρωποι εκτός χρόνου. Οι άνθρωποι της φυλής μπορούν να μιλήσουν για γεγονότα και τη σειρά των γεγονότων όπως οι υπόλοιποι άνθρωποι».
Η γλώσσα της φυλής Amondawa δεν έχει καμία λέξη για το «χρόνο», άλλα και χρονικές περιόδους όπως «μήνας» και «έτος». Επιπλέον, οι ιθαγενείς της φυλής δεν έχουν καμία αναφορά στις ηλικίες τους αλλά ονομάζονται διαφορετικά σε κάθε διαφορετική φάση της ζωής τους ή σε κάθε διαφορετική θέση που επιτυγχάνουν εντός της κοινότητας τους.
Το πιο εκπληκτικό που ισχυρίζονται οι ερευνητές είναι ότι δεν έχουν ιδέα περί έννοιας κίνησης στο χώρο και το χρόνο. Αλλά όταν οι ιθαγενείς επιδίδονται σε εκμάθηση άλλων γλωσσών, όπως τα Πορτογαλικά, τις υιοθετούν και τις χρησιμοποιούν χωρίς πρόβλημα.
Οι ερευνητές θεωρούν ότι η έλλειψη της έννοιας του χρόνου συνδέεται με την ανυπαρξία της τεχνολογίας το χρόνου δηλαδή ημερολογίων, ρολογιών κλπ. Ακόμα και το σύστημα αρίθμησης τους είναι μη λεπτομερές και περιορισμένο.
Αντίθετοι με την θεωρία είναι κάποιοι γλωσσολόγοι, όπως ο Pierre Pica Εθνικό Γαλλίας Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS), ο οποίος θεωρεί ότι « το να συνδέεις την έννοια της ώρας της διάθεσης και του χώρου είναι ατελέσφορο σύμφωνα με την γλωσσική πολυμορφία». Με απλά λόγια, μικρές κοινωνίες όπως η φυλή Amondawa μπορεί να αντιληφθούν το χρόνο και το χώρο, αλλά η γλώσσα τους μπορεί να μην το αντανακλά αυτό.
Και οι δυο πλευρές συμφωνούν ότι η περαιτέρω μελέτη της γλώσσας της φυλής Amondawa θα ρίξει φως στην υπόθεση, πριν η φυλή έρθει σε επαφή με τα συστήματα μέτρησης του χρόνου. Οι Amondawa ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με τον έξω κόσμο το 1986.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου