Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Επιταγές στους οικονομικά αδύνατους μαθητές για να σπουδάσουν σε όποιο ΙΕΚ επιθυμούν

«Μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση προγράμματος με το οποίο θα δώσουμε προτεραιότητα στα παιδιά που έχουν αποδεδειγμένα οικονομικές δυσκολίες να εισαχθούν στα δημόσια ΙΕΚ και ταυτόχρονα τη δυνατότητα να πάρουν επιταγή στα χέρια τους
τα παιδιά, την οποία θα εξαργυρώσουν σε όποιο ΙΕΚ εκείνα επιθυμούν για την ειδικότητα που επιλέγουν, η οποία ειδικότητα θα πρέπει να ανταποκρίνεται και στις αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχει θέσει η χώρα».

Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε στη Βουλή η Αν. υπουργός Παιδείας Φ. Γεννηματά , ενώ για τους απλήρωτους εκπαιδευτικούς είπε πως «Απαιτείται, όμως, έλεγχος από υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η πληρωμή στους εκπαιδευτικούς θα γίνει μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών».
ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, είναι το πρόβλημα των διδάκτρων. Σπουδαστές από το 1ο και 2ο Δημόσιο ΙΕΚ Ηρακλείου -πολλά απ’ αυτά τα παιδιά και οι οικογένειές τους είναι άνεργα- καλούνται να πληρώσουν δίδακτρα του εαρινού εξαμήνου για να μπορέσουν να φοιτήσουν. Τους ζητάνε 360 ευρώ.
Η Κυβέρνηση ζητάει παντού λεφτά: στα νοσοκομεία, στα σχολειά. Σε λίγο καιρό θα αναπνέουμε πληρώνοντας. Και είναι γενικότερο το πρόβλημα. Αναδεικνύεται σήμερα με τα ΙΕΚ του Ηρακλείου.
Λέει ότι όποιος δεν πληρώσει θα διαγραφεί. Το συνειδητοποιείτε αυτό; Και καλούνται οι εκπαιδευτικοί των ΙΕΚ, πολλοί από τους οποίους έχουν να πληρωθούν τρία χρόνια, ανεξάρτητα από το αν είναι παρόντες οι σπουδαστές στην τάξη, να τους βάλουν απουσία. Αυτό κατ’ αρχήν είναι παράνομο. Όλα είναι παράνομα, αλλά αυτό και αν είναι παράνομο. Να είναι το παιδί στο σχολείο, να του βάζουν απουσία για να το αφήσουν από απουσίες, για να το διώξουν. Δεν μπορούμε να το καταλάβουμε αυτό. Αυτή είναι μια βάρβαρη πολιτική.
Δεν μπορεί, δηλαδή, αυτή η λεγόμενη δωρεάν μόρφωση, όποια μόρφωση μπορούν να δίνουν τα ΙΕΚ, όποια κατάρτιση και αν δίνουν, να δίνεται με τέτοιες συνθήκες. Διώχνετε τα παιδιά από τα σχολειά.
Και φαίνεται ότι η διεύθυνση του ΙΕΚ αποφάσισε να εφαρμόσει με συνέπεια αυτή την αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκή Ένωσης, των μονοπωλίων η οποία στερεί τη δυνατότητα στα παιδιά που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες να πάρουν ένα χαρτί από το ΙΕΚ. Και την ίδια στιγμή δίνονται δισεκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες, στους εφοπλιστές, στους βιομηχάνους, στους κατασκευαστές, παντού. Και έχουμε εδώ παιδιά που θέλουν να μάθουν πέντε γράμματα και δεν τους δίνετε τη δυνατότητα.
Τελικά, κύριε Υπουργέ, θέλουμε μια απάντηση. Τι μέτρα θα πάρει το υπουργείο σας για να μπορέσουν αυτοί οι σπουδαστές να συνεχίσουν τις σπουδές τους χωρίς να πληρώνουν δίδακτρα.
Δεύτερον, υπάρχει καμιά πρόθεση από την Κυβέρνηση να καταργήσει αυτόν το θεσμό των διδάκτρων στα δημόσια ΙΕΚ; Τι θα γίνει τέλος πάντων. Ποια είναι αυτή η λεγόμενη δωρεάν παιδεία; Να διώχνουν τα παιδιά από τα ΙΕΚ;
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε τον κ. Χαλβατζή. Θα απαντήσει η αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Φώφη Γεννηματά, για 3 λεπτά.
ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ (Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Χαλβατζή, καταρχήν, θέλω να σας ευχηθώ περαστικά. Θα έρθω αμέσως στο θέμα που θίγεται, που είναι πολύ σημαντικό για τη λειτουργία των ΙΕΚ. Θέλω να σας πω ότι, ήδη, ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης έχει πάρει από εμάς σχετικές οδηγίες και έχει δώσει κατευθύνσεις στο συγκεκριμένο ΙΕΚ, έτσι ώστε να διευκολύνει, πράγματι, όλους εκείνους τους σπουδαστές που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα, που δεν τους επιτρέπουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Αυτό, όμως, καταλαβαίνετε ότι σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να γενικευτεί και δεν μπορεί να αφορά το σύνολο των σπουδαστών του συγκεκριμένου ΙΕΚ ή των ΙΕΚ γενικότερα.
Θέλω να πω ότι οι εγγραφές στο ΙΕΚ Ηρακλείου έγιναν στο προηγούμενο εξάμηνο και όσοι ενδιαφέρθηκαν γνώριζαν ακριβώς τους όρους και τις προϋποθέσεις της συμμετοχής τους. Η εγγραφή στο φθινοπωρινό εξάμηνο έγινε με την καταβολή των διδάκτρων, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι όσοι εγγράφτηκαν αναγνώρισαν έμπρακτα και τις υποχρεώσεις τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν τη συμμετοχή τους και στο επόμενο εξάμηνο.
Θέλω να σημειώσω ότι η εγγραφή των συγκεκριμένων σπουδαστών απέκλεισε τη συμμετοχή κάποιων άλλων νέων ανθρώπων σ’ αυτά τα ΙΕΚ. Θέλω να προσθέσω ότι τα δίδακτρα είναι απολύτως απαραίτητα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που πληρώνουν οι σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ. Είπατε πριν ότι είναι 360 περίπου ευρώ το εξάμηνο, ενώ αντίστοιχα στα ιδιωτικά είναι περίπου από 2.000 έως 4.000 ευρώ. Τα 360 ευρώ μειώνονται περίπου στο μισό για τις περιπτώσεις εκείνων των παιδιών που προέρχονται από πολύτεκνες οικογένειες και αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Άρα, το ζήτημα που προκύπτει δεν έχει να κάνει με μια διατήρηση ταξικής ανισότητας, όπως έχετε γράψει στην ερώτησή σας, αλλά θα έλεγα με την τήρηση στοιχειωδών κανόνων λειτουργίας και ισοτιμίας ανάμεσα στους σπουδαστές που συμμετέχουν με την εγγραφή τους σ’ αυτά τα ΙΕΚ.
Όσοι δεν είναι συνεπείς με τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, εφόσον δεν συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για την αδυναμία της ανταπόκρισης τους -και το επαναλαμβάνω αυτό, γιατί εδώ έχουμε κάνει ειδική διάκριση και έχουμε δώσει σαφείς οδηγίες- δεν θα μπορούν να επανεγγραφούν στα ΙΕΚ, διότι έτσι αυθαιρετούν απέναντι στις βασικές προϋποθέσεις εισαγωγής στο πρόγραμμα που ήταν κοινές για όλους τους υποψήφιους.
Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι μια ευνομούμενη πολιτεία δεν μπορεί να αλλάζει τους κανόνες και τις προϋποθέσεις λειτουργίας της κατά το δοκούν. Επαναλαμβάνω, όμως, γιατί θέλω αυτό να γίνει απόλυτα κατανοητό, ότι όπου συντρέχει κάποιος εξαιρετικός λόγος αδυναμίας, έχουμε δώσει οδηγίες ότι θα πρέπει να διευκολύνεται από τους αρμόδιους διευθυντές, αρκεί να μπορεί να τεκμηριωθεί το πρόβλημα.
Τι μέτρα σκοπεύουμε να πάρουμε και τι γίνεται με τους απλήρωτους εκπαιδευτικούς των ΙΕΚ θα σας τα πω στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε την κ. Φώφη Γεννηματά, Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το λόγο έχει ο κ. Σπυρίδων Χαλβατζής, για τρία λεπτά για να συνεχίσει την ανάπτυξη της ερώτησής του.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ: Λέτε, κυρία Υπουργέ, ότι τα δίδακτρα είναι απολύτως απαραίτητα. Έχουμε ριζικά διαφορετική αντίληψη. Αυτά τα παιδιά πάνε να πάρουν ένα χαρτί της κατάρτισης, να μάθουν πέντε πράγματα. Η συντριπτικά μεγάλη πλειοψηφία αυτών των παιδιών προέρχεται από εργατικές, λαϊκές οικογένειες. Αυτό είναι το πρώτο, το πολύ σημαντικό, το καθοριστικό. Εμείς λέμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν δίδακτρα.
Δεύτερον, λέτε ότι όταν πήγαν και γράφτηκαν στα ΙΕΚ, γνώριζαν τις προϋποθέσεις. Γνώριζαν τις προϋποθέσεις, αλλά ήθελαν τα παιδιά να πάρουν ένα χαρτί. Βλέπετε και εσείς καθημερινά ότι η οικονομική κατάσταση μεγάλων τμημάτων της εργατικής τάξης, των πλατιών λαϊκών στρωμάτων χειροτερεύει. Από το Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα έχει μεγαλώσει κατά μερικές χιλιάδες ο αριθμός των ανέργων στη χώρα.
Κλείνουν συνεχώς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιχειρήσεις αυτοαπασχολουμένων. Η οικονομική κατάσταση του λαού, των πλατιών λαϊκών στρωμάτων χειροτερεύει. Λέτε ουσιαστικά ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ, δεν μπορούν δηλαδή, να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ, αν δεν πάρουν τα τριακόσια εξήντα ευρώ από τα εργαζόμενα παιδιά και τις εργαζόμενες οικογένειές τους.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ)
Μιλήσατε για ευνομούμενη πολιτεία. Τελικά, ποια είναι η ευνομούμενη πολιτεία; Είναι να δίνετε όσα έχουν δοθεί μέχρι τώρα, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εβδομήντα οχτώ δισεκατομμύρια ευρώ για ενίσχυση των τραπεζών. Τι είναι δηλαδή η ευνομούμενη πολιτεία; Πως την ορίζει ο καθένας με αυτόν τον αυθαίρετο τρόπο και δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ και να προσφέρουν αυτήν την κατάρτιση στα παιδιά των εργαζομένων;
Εμείς θεωρούμε ότι δεν πρέπει να πληρώνουν και ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα παιδιά, στα παιδιά που σπουδάζουν στα ΙΕΚ, όχι μόνο του Ηρακλείου, αλλά σε όλα τα παιδιά. Γιατί έχουμε και το χθεσινό, το οποίο είναι ένα άλλο βάρβαρο μέτρο εναντίον παιδιών τα οποία ανήκουν στην εργατική τάξη, των παιδιών των νυχτερινών σχολειών, που τα βάζετε να δώσουν εξετάσεις την ημέρα. Και γνωρίζουμε το καθεστώς που υπάρχει στις εργασιακές σχέσεις. Γνωρίζουμε ότι πολλά παιδιά δεν θα μπορέσουν να πάρουν άδεια να πάνε να δώσουν εξετάσεις. Αυτά τα παιδιά μπορεί να χάσουν τη χρονιά. Ξέρουμε πολύ καλά και εξ ιδίας πείρας για τα παιδιά των νυχτερινών σχολειών και τι δυνατότητες έχουν να διαβάσουν και τι δυνατότητες έχουν να μορφωθούν και τι δυνατότητες έχουν να παρακολουθήσουν.
Θεωρούμε ότι πρέπει να πάρετε μία απόφαση σήμερα για να καταργηθούν τα δίδακτρα στα δημόσια ΙΕΚ.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Η αναπληρωτής Υπουργός, η κ. Γεννηματά έχει το λόγο.
ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ (Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Χαλβατζή, εγώ θα ξεκινήσω από το γεγονός ότι πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό εφόδιο για τα νέα παιδιά. Πρέπει όμως, να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία των ΙΕΚ. Μακάρι να μπορούσαμε να τα λειτουργήσουμε χωρίς τα δίδακτρα για τα οποία μιλάτε, αλλά είναι αδύνατον. Άρα, μπροστά σε αυτήν τη ρεαλιστική αδυναμία θα πρέπει εμείς να δώσουμε μια λύση για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία τους, γιατί τα θεωρούμε πολύ σημαντικό εφόδιο για το μέλλον των παιδιών.
Θα συμφωνήσω, επίσης, μαζί σας ότι ιδιαίτερα μέσα σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες είναι πολύ αναγκαία η κοινωνική πολιτική και η κοινωνική προστασία αλλά πώς; Με στοχευμένες πολιτικές, έτσι ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα.
Επειδή, λοιπόν, εμείς ακριβώς διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν πραγματικές αδυναμίες σε αρκετό αριθμό σπουδαστών να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των ΙΕΚ και να δώσουν αυτή τη συνδρομή που απαιτείται, όπως ανακοινώσαμε μέσα από το Εθνικό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, που τι λέει; Λέει δύο πράγματα σε συνδυασμό: Το πρώτο είναι ότι δίνουμε προτεραιότητα στα παιδιά που έχουν αποδεδειγμένα οικονομικές δυσκολίες να εισαχθούν στα δημόσια ΙΕΚ και ταυτόχρονα δίνουμε τη δυνατότητα να πάρουν επιταγή στα χέρια τους τα παιδιά, την οποία θα εξαργυρώσουν σε όποιο ΙΕΚ εκείνα επιθυμούν για την ειδικότητα που επιλέγουν, η οποία ειδικότητα θα πρέπει να ανταποκρίνεται και στις αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχει θέσει η χώρα. Άρα λοιπόν, κάνουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα ακριβώς επειδή βλέπουμε ότι υπάρχει μια αδυναμία και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε.
Σε κάθε περίπτωση, τους αμέσως επόμενους μήνες –επαναλαμβάνω- έχουμε δώσει την εντολή στους διευθυντές να διευκολύνουν τα παιδιά που αποδεδειγμένα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Θα διερευνήσω αυτό που καταθέσατε και καταγγείλατε για το θέμα των απουσιών, γιατί δεν μου έχει έρθει στο γραφείο μου ως πληροφορία.
Όσον αφορά τώρα τους απλήρωτους εκπαιδευτικούς των ΙΕΚ, γνωρίζετε ότι αυτή είναι μια κατάσταση που κρατάει πάρα πολλά χρόνια. Δεν είναι μία κατάσταση που δημιουργήθηκε τώρα. Κληρονομήσαμε ένα τεράστιο χρέος.
Για τρία χρόνια δεν έδιναν τίποτα από τις υποχρεώσεις τους τα ΙΕΚ σε κανέναν και το χειρότερο απ’ όλα ήταν ότι δεν είχαν καν βεβαιωθεί. Δηλαδή, δεν γνωρίζαμε ποιες ήταν ακριβώς οι υποχρεώσεις των ΙΕΚ.
Αυτό, λοιπόν, που κάναμε, με την ανάληψη των καθηκόντων μας, ήταν να διαπιστώσουμε ποιο είναι το μέγεθος των οφειλών, να εξασφαλίσουμε τα χρήματα και νομίζω ότι καταλαβαίνετε τη σπουδαιότητα αυτού του πράγματος.
Ήδη, από τις αρχές Μαρτίου, το ποσό που ανταποκρίνεται σε αυτές τις υποχρεώσεις υπάρχει σε ειδικό κωδικό του Υπουργείου Παιδείας και θέλω να επισημάνω πως έχουμε τη δυνατότητα πλήρους διάθεσης αυτού του ποσού. Δηλαδή, δεν υπόκειται περιορισμούς σε σχέση με τη μηνιαία πληρωμή. Εάν αύριο το πρωί ολοκληρώνονταν οι έλεγχοι σε σχέση με τη νομιμότητα των παραστατικών που έχουμε στα χέρια μας, θεωρητικά εάν μπορούσε να γίνει αυτό σε μία ημέρα, θα μπορούσαμε αύριο το πρωί να πληρώσουμε όλες μας τις υποχρεώσεις.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι υπάρχουν διαδικασίες. Εμείς έχουμε κάνει μία ομάδα εργασίας τριάντα ανθρώπων αποκλειστικά για αυτή την υπόθεση, που δουλεύουν νυχθημερόν, για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν από τη μεριά μας τη δουλειά. Απαιτείται, όμως, έλεγχος από υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η πληρωμή στους εκπαιδευτικούς θα γίνει μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.
Μακάρι, να μπορούσαμε να κάνουμε όλη αυτή τη διαδικασία μέσα σε μία ημέρα! Όσο περισσότερους ανθρώπους μπορούμε, τους έχουμε ρίξει σ’ αυτή την προσπάθεια και τα λεφτά τα έχουμε στο ταμείο. Είμαι αισιόδοξη ότι θα μπορέσουμε να σπρώξουμε, όσο γίνεται, τη γραφειοκρατία και θα μπορέσουμε τους αμέσως επόμενους μήνες να εξοφλήσουμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς, που κατανοώ τη μεγάλη ανάγκη που έχουν, εφόσον είναι τόσα χρόνια απλήρωτοι
 esos.gr

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

online παιχνίδια που παιζουν τώρα


powered by Agones.gr - Stoixima

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΞΥΠΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

syng

SYNC BLOGS GreekBloggers.com Neemo.gr Entertainment Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Chania - Crete

Akti Olous Hotel Elounda

E S P R E S A K O S

E S P R E S A K O S
Hot Pics.....σε ομορφαινει !