Την ώρα που οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής περιποίησης δέχονται ισχυρές πιέσεις...
από τον περιορισμό του εισοδήματος των καταναλωτών, τα φυτικά καλλυντικά δείχνουν να αντιστέκονται σθεναρά στην κρίση, διατηρώντας τους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών. Μάλιστα οι εκτιμήσεις που διατυπώνονται για τη μελλοντική τους πορεία είναι θετικές, καθώς, όπως αποτυπώνεται και σε σχετικές έρευνες, αυξάνεται διαρκώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για "πράσινα" προϊόντα.
Το μέγεθος της αγοράς φυτικών καλλυντικών στην Ελλάδα ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ περίπου, παρουσιάζοντας από έτος σε έτος ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15-20%. Παρότι παρούσες στην εν λόγω αγορά είναι αρκετές πολυεθνικές, η μερίδα του λέοντος ανήκει σε δυο ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για την Apivita και την εισηγμένη Κορρές, που όχι μόνο διατηρούν σημαντικά μερίδια, αλλά έχουν καταφέρει να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους και εκτός συνόρων.
Φυτικά καλλυντικά δήλωσε ότι αγοράζει το 30% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας "Πράσινο Μάρκετινγκ: Στάσεις, Αντιλήψεις & Συμπεριφορά των Ελλήνων Καταναλωτών" του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (Alarm) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 78,4% όσων αγοράζουν φυτικά καλλυντικά ανέφερε ότι τα προτιμά έναντι των μη φυτικών, για την πιο φυσική τους σύνθεση και τις λιγότερες παρενέργειες, 9,4% γιατί θεωρεί ότι έχουν καλύτερα αποτελέσματα και 7,5% γιατί δεν γίνονται πειράματα στα ζώα. Επίσης ενδεικτικό των προοπτικών που εμφανίζουν αλλά και των αντοχών απέναντι στην κρίση, είναι ότι 26,8% όσων αγοράζουν φυτικά καλλυντικά δήλωσε πως αύξησε τις αγορές του τον τελευταίο χρόνο και το 65,7% ότι τις διατήρησε σταθερές. Μόνο το 7,5% δήλωσε πως αγόρασε λιγότερα προϊόντα.
"Πλέον οι καταναλωτές και στη χώρα μας αποκτούν μια διαφορετική κουλτούρα για τον τρόπο ζωής και το περιβάλλον. Γι' αυτό και είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές των φυτικών καλλυντικών", θα πει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο επικεφαλής της εταιρείας Apivita κ. Νίκος Κουτσιανάς, προσθέτοντας πως παρά την κρίση οι πωλήσεις τους θα συνεχίσουν να ενισχύονται.
Το βασικό δίκτυο διάθεσης των φυτικών καλλυντικών είναι τα φαρμακεία, τα οποία εξελίσσονται σε σημαντικό "παίκτη" της αγοράς των καλλυντικών γενικότερα, με πωλήσεις πολύ φτάνουν τα 120-130 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με τη μελέτη "Τα φαρμακεία στην ΕΕ-27 και στην Ελλάδα" της Stochasis Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, τα καλλυντικά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία προϊόντων σε πωλήσεις μέσα από τα φαρμακεία. Επονται τα παραφαρμακευτικά προϊόντα που συμμετέχουν με 7% στο τζίρο των φαρμακείων και τέλος τα ορθοπεδικά με 4%. Στη μελέτη, δε, διατυπώνεται η εκτίμηση πως τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεων καλλυντικών, μέσα από το δίκτυο των φαρμακείων θα συνεχίσουν να αυξάνονται, σε αντίθεση με άλλα δίκτυα πωλήσεων που αναμένεται να παρουσιάσουν κάμψη.
www.inews.grαπό τον περιορισμό του εισοδήματος των καταναλωτών, τα φυτικά καλλυντικά δείχνουν να αντιστέκονται σθεναρά στην κρίση, διατηρώντας τους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών. Μάλιστα οι εκτιμήσεις που διατυπώνονται για τη μελλοντική τους πορεία είναι θετικές, καθώς, όπως αποτυπώνεται και σε σχετικές έρευνες, αυξάνεται διαρκώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για "πράσινα" προϊόντα.
Το μέγεθος της αγοράς φυτικών καλλυντικών στην Ελλάδα ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ περίπου, παρουσιάζοντας από έτος σε έτος ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15-20%. Παρότι παρούσες στην εν λόγω αγορά είναι αρκετές πολυεθνικές, η μερίδα του λέοντος ανήκει σε δυο ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για την Apivita και την εισηγμένη Κορρές, που όχι μόνο διατηρούν σημαντικά μερίδια, αλλά έχουν καταφέρει να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους και εκτός συνόρων.
Φυτικά καλλυντικά δήλωσε ότι αγοράζει το 30% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας "Πράσινο Μάρκετινγκ: Στάσεις, Αντιλήψεις & Συμπεριφορά των Ελλήνων Καταναλωτών" του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (Alarm) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 78,4% όσων αγοράζουν φυτικά καλλυντικά ανέφερε ότι τα προτιμά έναντι των μη φυτικών, για την πιο φυσική τους σύνθεση και τις λιγότερες παρενέργειες, 9,4% γιατί θεωρεί ότι έχουν καλύτερα αποτελέσματα και 7,5% γιατί δεν γίνονται πειράματα στα ζώα. Επίσης ενδεικτικό των προοπτικών που εμφανίζουν αλλά και των αντοχών απέναντι στην κρίση, είναι ότι 26,8% όσων αγοράζουν φυτικά καλλυντικά δήλωσε πως αύξησε τις αγορές του τον τελευταίο χρόνο και το 65,7% ότι τις διατήρησε σταθερές. Μόνο το 7,5% δήλωσε πως αγόρασε λιγότερα προϊόντα.
"Πλέον οι καταναλωτές και στη χώρα μας αποκτούν μια διαφορετική κουλτούρα για τον τρόπο ζωής και το περιβάλλον. Γι' αυτό και είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές των φυτικών καλλυντικών", θα πει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο επικεφαλής της εταιρείας Apivita κ. Νίκος Κουτσιανάς, προσθέτοντας πως παρά την κρίση οι πωλήσεις τους θα συνεχίσουν να ενισχύονται.
Το βασικό δίκτυο διάθεσης των φυτικών καλλυντικών είναι τα φαρμακεία, τα οποία εξελίσσονται σε σημαντικό "παίκτη" της αγοράς των καλλυντικών γενικότερα, με πωλήσεις πολύ φτάνουν τα 120-130 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με τη μελέτη "Τα φαρμακεία στην ΕΕ-27 και στην Ελλάδα" της Stochasis Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, τα καλλυντικά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία προϊόντων σε πωλήσεις μέσα από τα φαρμακεία. Επονται τα παραφαρμακευτικά προϊόντα που συμμετέχουν με 7% στο τζίρο των φαρμακείων και τέλος τα ορθοπεδικά με 4%. Στη μελέτη, δε, διατυπώνεται η εκτίμηση πως τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεων καλλυντικών, μέσα από το δίκτυο των φαρμακείων θα συνεχίσουν να αυξάνονται, σε αντίθεση με άλλα δίκτυα πωλήσεων που αναμένεται να παρουσιάσουν κάμψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου