«Το σχολείο αλλάζει;» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης. Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλ. Ναυρίδης, ενώ ομιλητές ήταν ο κ. Β. Τσελφές, αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κ. Ρότζερ Σλι, κοσμήτορας στο εκπαιδευτικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και ο κ. Π. Χαραμής, πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ.
«Η αλλαγή είναι πρωτίστως μια δημόσια επένδυση για το μέλλον. Και μάλιστα μια επένδυση χωρίς κανένα ρίσκο» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ναυρίδης. «Είναι γεγονός ότι υπήρχαν πάντα και εξακολουθούν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που με ελάχιστα μέσα, χωρίς καμία ενθάρρυνση και δυστυχώς χωρίς αναγνώριση, μερικές φορές μάλιστα και κάτω από αντίξοες συνθήκες, έκαναν και κάνουν καταπληκτικά πράγματα» ανέφερε. «Θέλουμε να βάλουμε τις βάσεις για ένα νέο λύκειο που θα πάψει επιτέλους να αποτελεί αποκλειστικά και μόνο ένα τράνζιτο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
και θα λειτουργεί ως αυτοτελής βαθμίδα με ξεκάθαρους και αυτοτελείς εκπαιδευτικούς στόχους» είπε ο κ. Ναυρίδης αναφερόμενος στις αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.
«Τα μαθησιακά-διδακτικά αντικείμενα και τα σχετικά με αυτά περιεχόμενα και ύλη, τα εκπαιδευτικά υλικά, καθώς και οι προτεινόμενες δραστηριότητες, θα αναπτυχθούν με έμφαση στις γενικές ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές για να μπορούν να ζήσουν δημιουργικά ως δημοκρατικοί πολίτες στο πλαίσιο τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς κοινότητας» τόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εργασίες από τους μαθητές Η ομαδοσυνεργατική και η εκπόνηση ομαδικών εργασιών από τους μαθητές μέσα στη σχολική τάξη είναι η βασική αλλαγή αλλά και τα θεμέλια στα οποία θα στηριχθούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων που σχεδιάζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Στο νέο πρόγραμμά του θα προβλέπεται η ανάπτυξη δράσεων και η εκπόνηση εργασιών από τις σχολικές κοινότητες που θα συνδέονται με τρέχοντα θέματα της ευρύτερης κοινωνικής, πολιτισμικής, περιβαλλοντικής ή άλλης εκδοχής της καθημερινότητας, τα οποία θα απασχολούν τους μαθητές ή θα συνδέονται και με θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες και ανησυχίες.
Κατά την ανάπτυξη και εκπόνηση αυτών των δράσεων και εργασιών από τους μαθητές, οι γνώσεις που συνδέονται με τα διαφορετικά μαθησιακά και διδακτικά αντικείμενα θα συντίθενται προκειμένου να προσεγγιστούν τα ζητήματα που θα τίθενται κάθε φορά. Οι σχολικές κοινότητες θα δημοσιοποιούν αυτές τις εργασίες στην ευρύτερη κοινότητα και μέσω αυτών θα αξιολογούνται.
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου