Εναν διαφορετικό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό τρόπο αφύπνισης επινόησαν οι ειδικοί της ολλανδικής εταιρείας Ρhilips. Ανέπτυξαν ένα σύστημα φωτισμού το οποίο έχει τη δυνατότητα να επιδρά στον ανθρώπινο κιρκαδικό κύκλο, γεγονός που θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα σχολεία και ιδιαίτερα κατά τις «δύσκολες» πρώτες ώρες.
«Ο φωτισμός δεν είχε τεθεί σοβαρά υπόψη ως τώρα ως παράγοντας επιρροής των επιδόσεων» αναφέρει η ελληνικής καταγωγής ψυχολόγος και επικεφαλής της μελέτης κυρία Εφη Κωνσταντίνου από το Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου. Το σύστημα φωτισμού School Vision, όπως ονομάζεται, αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις. Πριν από λίγο καιρό ένα βρετανικό σχολείο έλαβε μέρος στις δοκιμές του πρωτοποριακού συστήματος, οι οποίες μάλιστα στέφθηκαν με επιτυχία.
Η εφαρμογή του συστήματος είναι ιδιαίτερα εύκολη: από έναν ειδικά διαμορφωμένο διακόπτη στον τοίχο ο δάσκαλος μπορεί, ανάλογα με τις απαιτήσεις του μαθήματος, να αλλάζει τη διάθεση των μαθητών επιλέγοντας τον κατάλληλο φωτισμό. Για παράδειγμα, από τη ρύθμιση «Κανονικό» (που χρησιμοποιείται για ομαδικές δραστηριότητες), μπορεί να περάσει σε εκείνη της «Ενέργειας» (η οποία δίνει ένα μπλε φως, ξυπνώντας και τονώνοντας τους μαθητές), της «Συγκέντρωσης» (ένα λευκό φως, σχεδιασμένο ώστε να ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση των παιδιών) ή της «Ηρεμίας» (έναν ζεστό φωτισμό με στόχο τη χαλάρωση).
« Είδαμε πως όταν ανάβαμε τον φωτισμό της συγκέντρωσης, αυτός γινόταν υποσυνείδητα αισθητός από τους μαθητές, με αποτέλεσμα να αντιδρούν ανάλογα » επισημαίνει από την πλευρά του ο Αλεξ Ράσελ, διευθυντής του σχολείου Εpsom and Εwell στο οποίο έγινε η δοκιμή.
Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί σε συνολικά 166 μαθητές και 18 δασκάλους σε σχολεία στο Αμβούργο, στη Γερμανία και τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν και εκεί ήταν επίσης εντυπωσιακά: συνολικά παρατηρήθηκε αύξηση στην ταχύτητα ανάγνωσης των μαθητών κατά 35%, τα λάθη σε ασκήσεις μειώθηκαν κατά 45%, ενώ η γενικότερη ανησυχία στην τάξη μειώθηκε κατά 77%.
tovima
«Ο φωτισμός δεν είχε τεθεί σοβαρά υπόψη ως τώρα ως παράγοντας επιρροής των επιδόσεων» αναφέρει η ελληνικής καταγωγής ψυχολόγος και επικεφαλής της μελέτης κυρία Εφη Κωνσταντίνου από το Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου. Το σύστημα φωτισμού School Vision, όπως ονομάζεται, αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις. Πριν από λίγο καιρό ένα βρετανικό σχολείο έλαβε μέρος στις δοκιμές του πρωτοποριακού συστήματος, οι οποίες μάλιστα στέφθηκαν με επιτυχία.
Η εφαρμογή του συστήματος είναι ιδιαίτερα εύκολη: από έναν ειδικά διαμορφωμένο διακόπτη στον τοίχο ο δάσκαλος μπορεί, ανάλογα με τις απαιτήσεις του μαθήματος, να αλλάζει τη διάθεση των μαθητών επιλέγοντας τον κατάλληλο φωτισμό. Για παράδειγμα, από τη ρύθμιση «Κανονικό» (που χρησιμοποιείται για ομαδικές δραστηριότητες), μπορεί να περάσει σε εκείνη της «Ενέργειας» (η οποία δίνει ένα μπλε φως, ξυπνώντας και τονώνοντας τους μαθητές), της «Συγκέντρωσης» (ένα λευκό φως, σχεδιασμένο ώστε να ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση των παιδιών) ή της «Ηρεμίας» (έναν ζεστό φωτισμό με στόχο τη χαλάρωση).
« Είδαμε πως όταν ανάβαμε τον φωτισμό της συγκέντρωσης, αυτός γινόταν υποσυνείδητα αισθητός από τους μαθητές, με αποτέλεσμα να αντιδρούν ανάλογα » επισημαίνει από την πλευρά του ο Αλεξ Ράσελ, διευθυντής του σχολείου Εpsom and Εwell στο οποίο έγινε η δοκιμή.
Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί σε συνολικά 166 μαθητές και 18 δασκάλους σε σχολεία στο Αμβούργο, στη Γερμανία και τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν και εκεί ήταν επίσης εντυπωσιακά: συνολικά παρατηρήθηκε αύξηση στην ταχύτητα ανάγνωσης των μαθητών κατά 35%, τα λάθη σε ασκήσεις μειώθηκαν κατά 45%, ενώ η γενικότερη ανησυχία στην τάξη μειώθηκε κατά 77%.
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου