...και κατά συνέπεια δυσκολία στην Ανάγνωση, στην εκμάθηση της Ορθογραφίας και στην αυτοματοποίηση της Ορθογραφικής ικανότητας. Η δυσλεξία είναι δυσανάλογη με την ηλικία και την νοημοσύνη του παιδιού.
Επιπλέον, η ομιλία και η άρθρωση των δυσλεκτικών παιδιών είναι φυσιολογικές, εκτός εάν υπάρχουν κάποιες άλλες διαταραχές παράλληλα με την δυσλεξία.
Γενικά Χαρακτηριστικά Δυσλεκτικού Παιδιού
* Ανεξάρτητα από τις ακαδημαϊκές-σχολικές επιδόσεις, το παιδί έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης.
* Έχει έφεση στον αθλητισμό, στη μουσική, στις τέχνες, στην υποκριτική κ.ά.
* Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και απογοητεύεται εύκολα όσον αφορά την σχολική επίδοση και την μελέτη.
* Μαθαίνει καλύτερα και ευκολότερα μέσω των οπτικών ερεθισμάτων π.χ. πειράματα, παρουσιάσεις.
* Έχει πλούσιο συναισθηματικό κόσμο και καλή κριτική ικανότητα.
* Δυσκολεύεται στη οργάνωση της μελέτης και του προσωπικού χώρου.
* Δυσκολεύεται στον υπολογισμό του χρόνου.
* Μπερδεύει το δεξιά και το αριστερά, το χθες και το αύριο (δυσκολία προσανατολισμού και αλληλουχίας).
Ανάγνωση και Γραφή
* Δυσκολία στην ανάγνωση και συλλαβιστό διάβασμα με μονότονη φωνή.
* Τόσο στην ανάγνωση όσο και στην γραφή παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, αντικαταστάσεις, παραλείψεις λέξεων και συλλαβών.
* Δυσκολεύεται στην αντιγραφή από τον πίνακα.
* Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης πηδάει σειρές.
* Καθρεπτική ανάγνωση και γραφή, δηλαδή γράφει/λέει χα αντί για αχ.
* Δυσκολία στην κατανόηση του κειμένου.
* Μπερδεύει σύμβολα, όπως το 3 με το ε, το 9 με το 6 κ.ά.
* Δυσκολεύεται στον σωστό τονισμό των λέξεων.
* Αγνοεί τα σημεία στήξης και δεν τα χρησιμοποιεί όταν γράφει.
* Τα γραπτά του είναι δυσανάγνωστα και ακατάστατα.
* Αντικαθιστά λέξεις με άλλες που έχουν ίδια/παρόμοια σημασία.
* Γράφει αργά και χρησιμοποιεί διαφορετικό γραφικό χαρακτήρα.
* Κάνει ορθογραφικά λάθη (καταλήξεις κ.ά.).
* Δεν χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα.
* Δυσκολεύεται να μάθει, να χρησιμοποιήσει και να γενικεύσει γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες.
Ομιλία
* Μιλάει απότομα και κοφτά.
* Δεν ολοκληρώνει τις προτάσεις.
* Μεταθέτει φράσεις, λέξεις και συλλαβές.
* Δυσκολεύεται στην προφορά πολυσύλλαβων λέξεων.
* Δυσκολεύεται στο να μετατρέπει τις σκέψεις του σε λέξεις.
Μνήμη
* Δυσκολεύεται να θυμάται και κατά συνέπεια να εκτελεί προφορικές εντολές.
* Δυσκολεύεται να πει τους μήνες με τη σειρά ή να μάθει την προπαίδεια.
* Δυσκολεύεται στην απομνημόνευση τηλεφωνικών αριθμών.
* Καλή μνήμη όσον αφορά πρόσωπα και εμπειρίες.
* Φτωχή μνήμη όσον αφορά πληροφορίες και γεγονότα δεν έχει βιώσει.
πηγή --> http://www.logopedics.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου