Η επένδυση στα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια με έμφαση πλέον όχι μόνο στον τομέα της ανάδειξης νέων καλλιτεχνών, αλλά και νέων μαγείρων, αποτελεί σε συνδυασμό με τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, την απάντηση για τους ισχυρούς του τηλεοπτικού πεδίου -Mega και ANT1- στην κρίση που πλήττει την αγορά.
Αντίθετα οι άλλοι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, επενδύουν στους τομείς που παραδοσιακά επιδείκνυαν τα προηγούμενα χρόνια τις καλύτερες επιδόσεις. Το Alter παίζει και φέτος δυνατά το χαρτί της ενημέρωσης, με έμφαση στο σχολιασμό, κρατώντας βέβαια από την άλλη και τις επιτυχημένες ψυχαγωγικές εκπομπές του, με το αμφιλεγόμενο ωστόσο περιεχόμενο.
Το Star, δίνει έμφαση στις ταινίες, στις ξένες σειρές και βέβαια στις εκπομπές κοινωνικού σχολιασμού, ενώ στον αντίποδα της τηλεοπτικής πραγματικότητας, ο ΣΚΑΪ ενισχύει το πρόγραμμα κυρίως με ντοκιμαντέρ και «χτίζοντας» παράλληλα ένα νέο «επώνυμο τηλεοπτικά» ενημερωτικό τμήμα και αυτό παρά το ότι η προηγούμενη «ραδιοφωνική» ενημερωτική σύνθεση του χάρισε ουσιαστικά τα σκήπτρα της λεγόμενης «σοβαρότητας» και της αξιοπιστίας στην τηλεοπτική αγορά.
Ο Alpha συνεχίζει να ακολουθεί τη δική του -δοκιμασμένη ευρωπαϊκά- τηλεοπτική πολιτική, με ένα σφιχτό, όχι ωστόσο φτωχό, ενημερωτικό περιεχόμενο, με τον τομέα ψυχαγωγίας να βασίζεται σε προγράμματα με χαμηλότερο κόστος, πράγμα που βεβαίως εκτός από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, υπαγορεύεται και από τα συσσωρευμένα χρέη των προηγουμένων ετών.
Αναθεώρηση λειτουργίας
Κάθε άλλο παρά ρόδινη μπορεί να χαρακτηριστεί η οικονομική κατάσταση των τηλεοπτικών επιχειρήσεων, αρκετές από τις οποίες ήδη έχουν προχωρήσει σε εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας τους.
Η ανάθεση σε εξωτερικούς συνεργάτες μεγάλου μέρους του έργου που μέχρι πρότινος παραγόταν «εντός των τειχών», η αναθεώρηση της λειτουργίας αρκετών τομέων, καθώς και η αναθεώρηση στις αμοιβές των υψηλά αμειβομένων τηλεοπτικών αστέρων, αποτέλεσαν τις βασικές κινήσεις που ακολούθησε ο κλάδος για να αντεπεξέλθει στις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον.
Η οικονομική κατάσταση
Τα οικονομικά των καναλιών για τη χρήση του 2009 έδειξαν κάμψη των πωλήσεων της τάξης του 25%.
Ανάλογα διαμορφώνεται η εικόνα και στο τρέχον έτος αφού, όπως προκύπτει από τις ενδιάμεσες καταστάσεις των εισηγμένων επιχειρήσεων του κλάδου, η κατάσταση συνεχίζει να είναι δύσκολη, ενώ υπενθυμίζεται ότι αρκετά κανάλια είχαν μεγάλα ανοίγματα, ήδη πριν η κρίση να χτυπήσει την πόρτα της ελληνικής αγοράς.
Ψηφιακό στοίχημα
Την ίδια ώρα και ενώ η «πίτα» της τηλεοπτικής διαφήμισης συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο -το Σεπτέμβριο παρουσίασε την υψηλότερη κάμψη από εμφάνισης της ιδιωτικής τηλεόρασης, κατά 30%- οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις, είναι υποχρεωμένες από την Ε.Ε., να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια στον τομέα της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, ενώ παράλληλα -δεδομένης της διεύρυνσης του ανταγωνισμού στις τηλεοπτικές υπηρεσίες και σε άλλους χώρους- ενισχύουν με αργά βήματα και τη διαδικτυακή τους παρουσία.
Η ύφεση στην τηλεοπτική αγορά έκανε τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς να αναθεωρήσουν το αρχικό πλάνο τους για επέκταση στις διάφορες περιοχές της χώρας, πράγμα ωστόσο το οποίο έδωσε προτεραιότητα στην παραμεθόριο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και παρά τις αντιξοότητες, η πλήρης μετάβαση τοποθετείται περί τα τέλη του 2013 για την Ελλάδα, ένα χρόνο μετά την καταληκτική προθεσμία που έχει θέσει η Ε.Ε., για τις χώρες μέλη της.
naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου