Ξεκινώντας το πρωί για τα γραφεία της νέας σου δουλειάς, όχι μόνο νιώθεις ενθουσιασμό για το καινούριο σου ξεκίνημα, αλλά και άγχος για το τι έχεις να αντιμετωπίσεις, πως θα σε δεχτούν οι συνάδελφοί σου (αν είναι υφιστάμενοι ακόμα χειρότερα). Δυστυχώς, θα πρέπει να παραμερίσεις ό,τι σε στρεσάρει και να κάνεις ένα δυναμικό ξεκίνημα, καθώς η πρώτη εντύπωση μετράει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
Πήγαινε νωρίς: Ο νέος εργοδότης σου θα πρέπει να σε έχει ενημερώσει για το τι ώρα θα πρέπει να είσαι στογραφείο για να ξεκινήσει η εκπαίδευσή σου. Αν δεν το έχει κάνει, φρόντισε να μάθεις, απλά παίρνοντας ένα τηλέφωνο. Προσπάθησε να είσαι στο γραφείο 15 με 30 λεπτά νωρίτερα από την ώρα που πρέπει, χρόνος που θα είναι με το μέρος σου, αν βρεις κίνηση, αν σκάσει το λάστιχο ή αν λερωθεί η γραβάτα από το κρουασάν. Μπορεί ο εκπαιδευτής σου να μην έχει έρθει ακόμα ή να μην είναι έτοιμος να ξεκινήσετε και να πρέπει να περιμένεις, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εσύ θα πας την ώρα που γουστάρεις. Είπαμε, πρώτη μέρα, καλή εντύπωση.
Ντύσου σωστά: Προσπάθησε να θυμηθείς τι φορούσαν οι υπάλληλοι όταν πήγες για συνέντευξη και ντύσου λίγο πιο συντηρητικά. Προσπάθησε να αποφύγεις τα jeans την πρώτη μέρα και μη διανοηθείς να πλησιάσεις στο γραφείο με παντελόνι, πουκάμισο, σακάκι όταν όλοι οι υπόλοιποι κυκλοφορούν με jeans και t-shirts. Είπαμε να βάλεις κάτι πιο συντηρητικό, αλλά όχι το κοστούμι του γάμου σου. Αν πάλι τους βλέπεις όλους γραβατωμένους, τι να πω, φόρα το.
Δείξε τους τρόπους σου: Να είσαι ευγενικός με όλους, να δείξεις το ίδιο ενδιαφέρον σε όλους και να συστηθείς σε όλους, άσχετα αν μετά δε θα θυμάσαι ούτε ένα όνομα. Κανείς δε θα σε παρεξηγήσει. Άλλωστε εσύ πρέπει να απομνημονεύσεις 20 ονόματα, ενώ εκείνοι μόνο ένα. Ευχαρίστησε τον εκπαιδευτή σου για τις χρήσιμες πληροφορίες που σου έδωσε. Μην εμπλακείς σε συζητήσεις θρησκευτικού, πολιτικού και σεξουαλικού περιεχομένου, ακόμα κι αν σου το ζητήσουν. Είναι πολύ νωρίς. Μην σαρκάζεις τους συναδέλφους σου και μην κάνεις αστεία.
Μην το παίζεις πρωτοποριακός: Μερικές φορές οι νεοπροσληφθέντες, για να κάνουν επίδειξη, προτείνουν να γίνουν κάποιες αλλαγές στην πολιτική της εταιρείας, με το καλημέρα σας. Καταλαβαίνεις ότι αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις καλή εντύπωση στους συναδέλφους και τους προϊσταμένους σου. Χαρακτηρίζεσαι κατευθείαν ως ξιπασμένος. Μην προσπαθείς να αλλάξεις ένα σύστημα που καλά καλά δεν ξέρεις πως λειτουργεί. Έχεις πολλά ακόμα να μάθεις και καλό θα είναι να κρατάς το στόμα σου βουλωμένο μέχρι να κερδίσεις τη συμπάθεια ως νεοφερμένος. Εκτός αυτού, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν φυσικές αντιστάσεις στις αλλαγές κι αν προωθήσεις τις πρωτοποριακές σου ιδέες, μπορεί να αποκτήσουν φυσική αντίσταση και σ’ εσένα.
Κάνε ερωτήσεις: Οι πρώτοι που θα αξιοποιήσουν τις αποδόσεις σου είναι οι εκπαιδευτές σου και γι’ αυτό, καλό θα είναι να κάνεις ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά, ώστε να τους δείξεις το ενδιαφέρον σου και να τους κάνεις καλή εντύπωση. Παρόλα αυτά θα πρέπει να προσέξεις να μη ρωτήσεις πράγματα που ήδη γνωρίζεις ή που θα έπρεπε είσαι γνώστης, καθώς θα πιστέψουν ότι δεν τα «παίρνεις» εύκολα. Κράτα σημειώσεις κι αν κάτι το γνωρίζεις φρόντισε να το γνωστοποιείς, συσχετίζοντάς το με άλλα πράγματα ή δίνοντας την κατάληξή του.
Γίνε ελκυστικός: Μόνο μία επαγγελματική συμπεριφορά μπορεί να σε οδηγήσει τόσο μακριά. Αν θέλεις να κάνεις καλή εντύπωση, φρόντισε να πλασάρεις τον εαυτό σου ως κοινωνικό, αποτελεσματικό υπάλληλο κι άνθρωπο με μεγάλο περίγυρο και πολλές γνωριμίες. Πρόσεξε όμως μην το παρακάνεις (με τις γνωριμίες) κι εκτεθείς. Θα πρέπει να συστήνεσαι στους συναδέλφους σου με ένα χαμόγελο και μία σωστή χειραψία. Να θυμάσαι ότι επειδή οι περισσότεροι λίγο ενδιαφέρονται για τους νέους υπαλλήλους και ο μόνος λόγος είναι το κουτσομπολιό, μην προσπαθείς να μπεις σε κάποια από τις κλίκες αμέσως. Δε σε συμφέρει άλλωστε. Δες πρώτα τι «παίζει» και μετά αποφάσισε.
Τα παραπάνω θα σε κάνουν να αφήσεις πολύ καλή εντύπωση την πρώτη μέρα στη νέα σου δουλειά. Δε χρειάζεται να χαραμίσεις όλη σου την ενέργεια στο να κάνεις καλή εντύπωση στο αφεντικό σου, γιατί ούτως ή άλλως, αυτόν θα τον βλέπεις λιγότερο από όλους, εκτός αν είσαι το δεξί του χέρι. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις και να ακούς τι γίνεται στο γραφείο ώστε να μπορέσεις να το αφομοιώσεις και να μπεις στο κλίμα. Σίγουρα το να ξεχωρίζεις από τους υπόλοιπους είναι σημαντικό, αλλά αυτό δε χρειάζεται να γίνει από την πρώτη μέρα. Είναι πιο σημαντικό να ξέρεις να κάνεις καλά τη δουλειά σου από το να το παίζεις η φίρμα του γραφείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου