Στη Γενεύη «ξαναχτύπησε» ο κ. Frank M. Rinderknecht, ιδιοκτήτης της γνωστής για τις τολμηρές της προτάσεις/μετατροπές ελβετικής εταιρείας Rinspeed. Πριν από περίπου δύο χρόνια δημοσιεύαμε φωτογραφίες του αμφίβιου/υποβρύχιου ηλεκτροκίνητου σπορ αυτοκινήτου sQuba, τώρα οι Ελβετοί επανέρχονται με κάτι λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά πολύ πιο ουσιαστικό, καθώς η ουσία του διθέσιου «UC» (Urban Commuter)* δεν περιορίζεται στα 2,6 μέτρα του μήκους του ούτε στο γεγονός ότι είναι ηλεκτροκίνητο.
Βλέπετε, οι μικρές διαστάσεις του δεν του επιτρέπουν μόνο να κυκλοφορεί και να παρκάρει εύκολα στα αστικά κέντρα, αλλά και να «επιβιβάζεται» σε ειδικά διαμορφωμένα τρένα, όταν ο ιδιοκτήτης του θέλει να κάνει κάποιο μικρό ή μεγάλο ταξίδι. Στο πλαίσιο αυτό, το UC διαθέτει πρόσβαση στο Ιντερνετ, ώστε ο οδηγός να μπορεί να κλείνει θέση στο τρένο εν κινήσει. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι άνθρωποι της Rinspeed συζητούν ήδη με εταιρείες σιδηροδρόμων το ενδεχόμενο υλοποίησης του
φιλόδοξου αυτού σχεδίου, που δίνει μια άλλη προοπτική στη μηδενικών ρύπων αυτοκίνηση.
Ο κινητήρας είναι ασύγχρονος ισχύος 30 kW (41 ίππων), η τελική ταχύτητα φτάνει τα 120 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη αυτονομία που παρέχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου (12 kWh) της γερμανικής Li-Tec (κοινής εταιρείας των Evonik και Daimler) φτάνει τα 105 χλμ. Η στάνταρ επαναφόρτιση για αυτονομία 50 χλμ. (230V - 10A/16A) θα διαρκεί περίπου 3 ώρες, ενώ η ταχεία (400V - 32A) ολοκληρώνεται σε 20 λεπτά. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ατσάλι και σύνθετα υλικά, το συνολικό βάρος φτάνει τα 980 κιλά, ενώ τα 195/40 R17 ελαστικά είναι τοποθετημένα σε ειδικές ζάντες βάρους μόλις 6,2 κιλών. Τέλος, ένα ακόμα χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το UC από τα υπάρχοντα «μικρά» είναι το γεγονός ότι δεν διαθέτει τιμόνι, αλλά joystick, για το οποίο ο κ. Rinderknecht υπόσχεται ότι θα παρέχει εξαιρετική αίσθηση της οδήγησης!..
*(αστικός «ταξιδευτής», αυτός που πηγαινοέρχεται κάθε μέρα με τη συγκοινωνία)
eco:Drive Fleet
Στις 26 Φεβρουαρίου έκανε την εμφάνισή του το eco:Drive Fleet, η νέα έκδοση του λογισμικού εξοικονόμησης καυσίμου eco:Drive της Fiat, που όπως μαρτυρεί και το όνομά της προορίζεται για στόλους εταιρικών αυτοκινήτων. Το eco:Drive Fleet αναλύει τα δεδομένα των διαδρομών όλων των οχημάτων (χιλιόμετρα, χρόνος, κατανάλωση κ.λπ.) και ενημερώνει άμεσα την αντίστοιχη βάση δεδομένων για το κόστος διαχείρισης και τα επικείμενα σέρβις, αλλά πάνω απ' όλα προτείνει αλλαγές στον τρόπο οδήγησης.
Το νέο αυτό λογισμικό μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του υπευθύνου του στόλου αυτοκινήτων μιας εταιρείας, που μπορεί να θέσει στόχους που θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων έως και κατά 15%. Δωρεάν και εύκολο στη χρήση, το eco:Drive Fleet είναι διαθέσιμο για όλα τα επιβατικά και επαγγελματικά μοντέλα της Fiat που είναι εξοπλισμένα με την πλατφόρμα «Blue&Me».
Υδρογόνο κατ' οίκον
Μια νέα πρόταση για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο των οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuell Cell Electric Vehicles - FCEV) στο σπίτι, παρουσίασε πρόσφατα η Honda στο Λος Αντζελες. Ο νέος οικιακός σταθμός έχει περιορισμένες διαστάσεις (μπορεί να χωρέσει σε ένα κανονικό γκαράζ), λειτουργεί με φωτοβολταϊκά στοιχεία και μπορεί να παράγει μισό κιλό υδρογόνο την ημέρα με τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης. Η ποσότητα αυτή αρκεί για τις αστικές μετακινήσεις ενός οχήματος FCEV.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα λειτουργίας με σύνδεση στο οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, στην περίπτωση έλλειψης ηλιοφάνειας. Στην αντίθετη περίπτωση (όταν υπάρχει μεγάλη ηλιοφάνεια) το πλεονάζον ρεύμα μπορεί να διοχετεύεται στο δίκτυο, προσφέροντας οικονομικό όφελος στον κάτοχο-χρήστη. Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο έχει προβλεφθεί να γίνεται κατά τη νύχτα, υπό χαμηλή πίεση, και θα διαρκεί 8 ώρες.
Ερχονται οι Κινέζοι
Δριμύτερη επανέρχεται με το «e6» η Build Your Dreams, για να κάνει ακόμα πιο ανήσυχους τους Δυτικούς ανταγωνιστές της. Πρόκειται για την εταιρεία που έχει εξαγγείλει τη διάθεση στην αγορά του επαναφορτιζόμενου (plug-in) υβριδικού F3DM στη μισή τιμή από το αντίστοιχο αυτοκίνητο της GM. Στην περίπτωση του e6 έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες σιδήρου (Fe), που μπορεί να διαθέτει είτε έναν είτε δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, γεγονός που το καθιστά τετρακίνητο!
Υπάρχουν, λοιπόν, τέσσερις διαφορετικοί πιθανοί συνδυασμοί μοτέρ για το e6: ένα προσθιοκίνητο 75kW (101hp) και τρία τετρακίνητα 75+40Kw (101+54hp), 160Kw (215hp) και 160+40Kw (215+54hp). Το μήκος του e6 ξεπερνά ελαφρώς τα 4,5 μ., ενώ το πλάτος και το μήκος είναι 1,82 μ. και 1,63 μ. αντίστοιχα.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου