Καφές με ένα ευρώ, τυρόπιτα δώρο με την αγορά κάποιου ροφήματος και δύο κυρίως πιάτα στην τιμή του ενός είναι μερικές από τις προσφορές που έχουν αρχίσει εδώ και ημέρες στον χώρο της καφεστίασης και, όπως όλα δείχνουν, δεν θα είναι παροδικές.
«Oι προσφορές επηρεάζουν τον πελάτη
κυρίως ψυχολογικά και όχι πρακτικά. Θα μπει πιο εύκολα σε ένα μαγαζί που βλέπει ότι μπορεί να πάρει κάτι δωρεάν ή σε καλύτερη τιμή, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιήσει την έκπτωση ή το προϊόν που δικαιούται».
Ο Βαγγέλης Κατσέλης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Μezzaluna» στο Golden Ηall, θεωρεί ότι και οι χώροι της εστίασης δεν θα μπορούσαν να μην παρασυρθούν στο χορό των προσφορών που έχει αρχίσει από το λιανεμπόριο. Η οικονομική ύφεση δεν άφησε απ΄ έξω ούτε και αυτό το κομμάτι της αγοράς το οποίο έχει πολύ μεγάλο μερίδιο τζίρου: 800 εκατ. ευρώ ξοδεύουν οι Ελληνες τον χρόνο για να πιουν καφέ, ενώ ο τζίρος για μπαρ, εστιατόρια και καφέ ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη και αγγίζει τα 7 δισ. ευρώ. Η ύφεση της οικονομίας επέβαλε τον ρυθμό της και σε αυτό τον κλάδο και η αντίδραση των επαγγελματιών του χώρου ήταν άμεση.
Ολοένα και περισσότερα καταστήματα δελεάζουν τους καταναλωτές με προσφορές και μειώσεις τιμών. Σύμφωνα με τον κ. Κατσέλη, αυτή η τακτική δίνει περισσότερα κίνητρα για τους πελάτες να μπουν στα μαγαζιά: «Πιο εύκολα θα παραγγείλει κάποιος ένα μενού τριών πιάτων που στοιχίζει 12 ευρώ, ενώ θα κόστιζε σχεδόν τα διπλάσια. Επίσης, για το προσωπικό του Golden Ηall προσφέρουμε ένα πιάτο κάθε ημέρα με 5 ευρώ και τον καφέ με 1 ευρώ αντίστοιχα».
Μέχρι πριν από έναν χρόνο οι καταναλωτές κάθονταν στο τραπέζι και έδιναν την παραγγελία χωρίς να κοιτάζουν τιμές - και φυσικά τα πιάτα πάντα περίσσευαν. Αυτό που παρατηρεί ο Βασίλης Κενάτσος, σερβιτόρος του «Μezzaluna» στο Golden Ηall, είναι ότι ο κόσμος τώρα μελετά τον κατάλογο καλά προτού δώσει την παραγγελία του και κάνει περισσότερες διευκρινιστικές ερωτήσεις για το μενού και τις τιμές. «Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι είχαν έρθει δύο κυρίες με δύο παιδιά, οι οποίες έδωσαν την παραγγελία τους και μετά κοίταξαν τον κατάλογο. Οταν είδαν τις τιμές, η μεγαλύτερη κυρία άρχισε να φωνάζει και να λέει στη νεώτερη (μάλλον επρόκειτο για νύφη και πεθερά) να ακυρώσουν την παραγγελία. Εστησαν έναν γερό καβγά μπροστά μου. | |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου