Παραμένοντας στα αζήτητα, από την ημέρα που η παγκόσμια οικονομική κρίση επαναπροσδιόρισε τον ορισμό της υπερβολής και της αλόγιστης σπατάλης, τα στιγματισμένα, από την υπερκατανάλωση καυσίμου, SUV αποσύρονται με γοργούς ρυθμούς από το προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Τη θέση τους διεκδικούν πιο συμπαγείς κατασκευές, που δεν χάνουν την επαφή τους με τις εκτός δρόμου δυνατότητες των μακρινών προγόνων τους, αλλά και δεν κρύβουν τη σαφή προτίμησή τους στην άσφαλτο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου αυτοκινήτου αποτελεί το Mitsubishi ΑSX. To ιαπωνικό crossover δημιουργήθηκε πάνω στο δάπεδο του Outlander, διατηρώντας παρόλα αυτά τις διαστάσεις του στα επιθυμητά επίπεδα.
Για την ακρίβεια το μήκος του αμαξώματος παραπέμπει σε μια τυπική πρόταση της μικρομεσαίας κατηγορίας, φτάνοντας μόλις τα 4,295 μέτρα.
Βλέποντας απέναντί του το Nissan Qashqai αλλά και το γαλλοθρεμμένο Peugeot 3008, το ASX φροντίζει να δηλώσει εξαρχής τη διαφορετικότητά του.
Μπορεί οι σχεδιαστικές επιλογές της ιαπωνικής φίρμας να μην διεκδικούν δάφνες πρωτοτυπίας -η τραπεζοειδής μάσκα στο μπροστινό τμήμα αποτελεί, πλέον, κοινό τόπο στην γκάμα της Mitsubishi-, ωστόσο, εξασφαλίζουν δυναμικά χαρακτηριστικά σε μία συμβατή, με την ευρωπαϊκή αισθητική, πρόταση.
Αντιθέτως, στο εσωτερικό γίνεται από την πρώτη στιγμή κατανοητό ότι δεν εξαντλήθηκαν τα περιθώρια βελτίωσης.
Οι προσπάθειες ποιοτικής αναβάθμισής του, με την προσθήκη αφρώδους υλικού σε συγκεκριμένες επιφάνειες του ταμπλό, δεν μετριάζουν τις αρχικές ενστάσεις για το μετριοπαθή σχεδιασμό του εσωτερικού, ο οποίος θυμίζει έντονα το μικρομεσαίο Lancer.
Ακόμα και έτσι, πάντως, η εντυπωσιακή πληρότητα του εξοπλισμού -η βασική έκδοση των 19.690 ευρώ διαθέτει, μεταξύ άλλων, επτά αερόσακους- και πολύ περισσότερο η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, φροντίζουν ώστε το ASX να σταθεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στο ύψος των περιστάσεων.
Διαθέτοντας το μεγαλύτερο, σε μήκος, μεταξόνιο της κατηγορίας του, το μικρομεσαίο crossover του Ιάπωνα κατασκευαστή δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για τη φιλοξενία πέντε ατόμων στο εσωτερικό του, την ίδια στιγμή που ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 442 λίτρα και φτάνει με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.219.
Με αφετηρία το Outlander και γενικότερα την πρόθεση της Mitsubishi να ανατρέψει την εικόνα ενός κατασκευαστή που εξειδικεύεται στην παραγωγή τετρακίνητων... οδοστρωτήρων (βλέπε Pajero), το ASX δεν θα μπορούσε από το να επιβεβαιώσει στην πράξη τον ασφάλτινο προσανατολισμό του.
in
Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του μπροστινού και πίσω άξονα λειτουργούν στη λογική ενός καλοστημένου μικρομεσαίου, χωρίς να επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίσει υπερβολικές κλίσεις, αλλά και χωρίς να δείχνουν ικανές να απορροφήσουν τους κραδασμούς που παράγει η κίνηση του αυτοκινήτου στο χώμα.
Από την άλλη, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης –όπου είναι αυτό διαθέσιμο- και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (19,5 εκατοστά στις αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις βενζίνης και 17,5 εκατοστά στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις) σου προσφέρουν τη δυνατότητα να κινείσαι με την ίδια ευκολία σε άσφαλτο και χώμα.
Ακόμη και αν δεν πάρεις τα βουνά, αναζητώντας τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στις εκτός δρόμου ικανότητες ενός τετρακίνητου crossover και στον ασφάλτινο προσανατολισμό μιας, μικρομεσαίων διαστάσεων, πρότασης είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εκτιμήσεις τον τρόπο με τον οποίο ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1,8 λίτρων εξασφαλίζει στο ASX 150 ίππους και 300 Nm ροπής.
Με μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και τη μικρότερη σχέση συμπίεσης που "κυκλοφορεί" στο συγκεκριμένο είδος κινητήρων (14,9:1), διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και τις εξαιρετικά περιορισμένες ενεργειακές του απαιτήσεις, καθώς σε πραγματικές συνθήκες η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κινείται λίγο πάνω από τα 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα (θεωρητική 5,5 λίτρα/100 χλμ.).
Νέος, ωστόσο, είναι και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1.590 κ.εκ., ο οποίος πρόκειται να διατεθεί στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο, αποδίδοντας 117 ίππους και 154 Nm ροπής.
Οι αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις βενζίνης θα εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων (στις εκδόσεις diesel το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων), αποτελώντας παράλληλα τις πιο προσιτές επιλογές στη νεοσύστατη γκάμα του ASX.
Συγκεκριμένα, το βενζινοκίνητο crossover της Mitsubishi ξεκινά από τα 19.690 ευρώ, φτάνοντας τα 24.060 ευρώ στην πλουσιότερη έκδοσή του.
Αντίστοιχα, σημείο εκκίνησης του πετρελαιοκίνητου ASX αποτελούν τα 22.760 ευρώ (4x2), αγγίζοντας μέχρι και τα 30.190 ευρώ, στην τετρακίνητη έκδοση με την πανοραμική ηλιοροφή.
in
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου