Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν από τα πρώτα σκάφη στον κόσμο που λειτούργησε ως κινητό ωκεανογραφικό εργαστήριο.
Η ιστορία της μετέπειτα «Καλυψώ» ξεκινά το 1950, όταν ο Ιρλανδός εκατομμυριούχος Τόμας Λόελ Γκίνες πλήρωσε την ανακατασκευή ενός παλιού ναρκαλιευτικού, με τις βάση τις προδιαγραφές που είχε ζητήσει ο ίδιος ο Κουστό, και το νοίκιασε στον εξερευνητή των θαλασσών αντί του συμβολικού ποσού του ενός γαλλικού φράγκου.
Ο μεταξύ άλλων περιβαλλοντιστής, συγγραφέας, φωτογράφος, με την καταδυτική στολή και το κόκκινο σκουφάκι του, συνέβαλε στην προστασία των υδάτινων εκτάσεων του πλανήτη, ίσως περισσότερο από όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις μαζί.
Ο Ζακ Ιβ Κουστό το 1977 είχε εξερευνήσει και τις Ελληνικές θάλασσες με τον ωκεανογράφο Πέτρο Νικολαίδη. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού είχε ζητήσει από τον Κουστό, δύο ντοκιμαντέρ για την χώρα μας.
Το ένα είχε θέμα με το ναυάγιο του πλοίου «Βρετανικού», που ήταν παρόμοιο με τον «Τιτανικό» και είχε βυθιστεί ανάμεσα σε Κέα και Μακρόνησο ενώ το άλλο είχε σχέση με το ναυάγιο των Αντικυθήρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου